7 Kasım 2009 Cumartesi

Yavru çürüklüğü

Uzun bir aradan sonra tekrar buradayım.Bloğa yazmıyordum.Bu yaz sezonunda hem arılarımın yeteri kadar güçlü olmaması hava şartlarının elverişsizliği ve güçlü olan bir kaç kovanımdan da oğul çıkmasından dolayı pek verimli bir sezon geçiremedik.Ama yinede Allah'a şükürler olsun.
Şimdiki konumuz ise kovanlarımın ikisinde fotoğrafata görüldüğü üzere yavru çürüklüğü var. Ancak amerikan yavru çürüklüğüne benzemiyor.Bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim.







2 yorum:

  1. geçmiş olsun hocam aynı hastalık benim kolonilerin tamamında vardı. tüm yavrulu çerçeveleri çıkarttım kovanlardan, ve tavsiye edilen ilaçları kullanıyorum. yaklaşık 15 gün önce oldu bu olay. yarın tekrar çerçeve çekip bakacam. dıştan kontrol ediyorum koku kesildi inşallah cevap verecekler tedaviye. sonra yine aktarırım size gelişmeleri. umarım en az hasarla atlatırsınız bu hastalığı.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim demircioğlu..Sizede geçmiş olsun.Benimkinde koku yoktu ama değişik bi yavru çürüklüğüydü.Dün baktım kovana br çerçevenin az bi kısmında kalmış dğerlerini sökmüşler.Bol bi şurup verdim bakalım durum ne olur.. Sizin sonucunda ne olacağını merak ediyorum.. Eğer iyi olursa kullandığınız ilaçların isimlerini bende alırım sizden.

    YanıtlaSil