9 Mayıs 2008 Cuma

Kovanlarıma Kat Attım

��ar��amba g��n�� ��aml��hem��in'de ki ar��lar��m�� kontrol ettim.3-4 tanesi ana memesi takm����t�� ama hen��z yeniydiler bi ka�� g��nl��k mecburen onlar�� imha ettim.��er��evelere genel bir d��zenleme yapt��m.Hepsinin bal durumu ve yumurta durumu ��ok iyiydi.D��n ise kat laz��m olanlar��n katlar��n�� g��t��r��p koydum.Tekrar bir kontrol edip ana memesi varsa kopartt��m.Sadece emanet olan kovanlardan birinin anas�� ��lm���� galiba ana ����karacakt�� onun memelerine de��medim.Kendi kovan��m olsa o memelerden faydalan��rd��m ama dedim kendi en iyisini se��sin. ��yle kapatt��m .Analar 3-4 g��n i��inde ����karlar.Bir kovan��ma 10 g��n ��nce kat koymu��tum.Kovan 23 l��k idi ama o an elimde 23l��k kat olmad������ i��in 22 lik kat koymu��tum.D��n onun kendi kat��n�� g��t��rd��m ve de��i��tirdim.Alt��nda ��ok bal vard�� yumurta sahas�� daralm����t�� o y��zden alttaki ball��lardan bir tane ��ste ��ekip yerine ham mum koydum.Di��er 3 kovanada katlar��n�� koydum havalar so��uk oldu��u i��in 5 er ��er��eve koyup ��uvalla "Z" ��eklinde ��rtt��m.Alttanda yukar�� ��er��eve ��ekmedim.Ar��lar��n geli��imi so��uk olmas��na ra��men gayet iyi polen ve bal ak������ h��z kesmeden devam ediyor.


Baz��lar�� ��er��eveler yetmiyormu�� gibi ��zerlerini kabart��p bal koymu��lar bide ana ar�� erkek yumurtalar�� atm����....





Ve ilk defa bloggerden video y��kleyebildim..Videoda da g��r��nd������ ��zere polen geli��i ��ok iyi kumar poleni geliyor ve nektarda geliyor ��er��evelerin ��zerleri beyazlam���� durumda.

2 yorum:

  1. Maşallah ne güzeller Allah nazardan saklasın hayran olmamak elde değil benim evin yanında olsa bu polen gelişi akşama kadar izlerim.Kolay gelsin sayın hemşerim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Emrah Bey.  BEnimde avin yanında olanlarda böyle polen gelişi yok ama bunları 20 km yukarıya çıkarmıştım çiçekler daha taze o yüzden çok güzel polen akışı var.Ama dünde kovanların yanına gittiğimde kötü bir haber aldım 3 tane oğulum kaçmış :(:(

    YanıtlaSil