6 Nisan 2008 Pazar

Bal ve Polen

Bugün arılarda bal ve polen gelişi çok güzeldi.Artık yeni petekleri örmeye başladılar.Burada çaylara avrupa gübresi vuruldu.Bu nedenle arılarda gerileme mutlaka olacaktır.Yakında da yabancı otlara ve dikenlere karşıda ilaç vurulmaya başlar.Herkes kendini düşünüyor arıları ve arıcıyı düşünen yok.Ama kimse bilincinde değilki arı olmadığında hayatın duracağına..Arı olmadımı meyve yok,sebze yok,bal yok...Hiç kimse bilinçli bir şekilde ilaçlama yapmıyor ve arıların ölmelerine neden oluyorlar.Bu yüzden nasip olursa seneye hiç bir şekilde kirliliğin ve ilaçlamanın olmadığı yaylamda uygun bir yer ayarlayıp kovanlarımın çoğunu veya sığarlarsa hepsini bırakacağım.
b




Bu ana arı en iyi kovanımın anası ve ırkıda çok iyi(kafkas melezi sanırım).Az kabarmış çerçeve vermiştim hemen basmıstı yumurtayı bende ortaya doğru aldım.Yakında yeni bir çerçeve daha ekleyeceğim.



Bu ana arıyı ise dün arıların elinden zor kaptım.Tamamen üzerine kümelenmemişlerdi ama bir kaç tanesi iğnelerini sokmak için uğraşıyorlardı.Bende onlardan ayırıp kovanın içine düşürdüm sonra tekrar çerçeveye çıktı.Daha kurcalamadım.Bugün baktığımda rahatça dolaşıyordu.Bu kovan geçen yıl iki oğul vermesine rağmen ana arının kanatları yırtık ve yumurta düzenide pek sağlıklı değil.Aslında oğul veren arının anası yeni olur. Pek anlam veremedim.

4 yorum:

  1. Hey maşallah güzel görüntüler.
    Biz neyi tuketmedikki sayın hemlerim toplum olarak her şeyi katlediyoruz.Fındık bahçesine tiken ilacını atıyoruz aşadan suyu içiyoruz.sonra neymiş çarnobil kendi kendimizi zehirliyoruzda haberimiz yok.
    Şimdi etrafım dakiler söylüyorum uyarıyorum tarlaya gubre atmayın hayvan gubresi kullanın yok atmasak olmaz oldugu kadar olsun yine bi bahane buluyorlar ne dersen de laf anlatmak zor bilinçsiz insanlarımıza.Allah yardımcın olsun.

    YanıtlaSil
  2. ah o insanlar arının ne kadar öenemli bir yaratık olduğunu bilseler Kur'an-ı Kerim'de bile zikredilen mübarek bir hayvan olduğundan haberleri olsa birde arıların içine girip onlardan büyülenseler hiç arıya zarar verecek bir iş yaparlarmı.imkanın varsa hiç bekleme ilaçlama olmayan tertemiz bölgelere götür arılarını.

    Allah yardımcın olsun hayırlı mahsuller....

    YanıtlaSil
  3. Allah razı olsun...
    Sizlere kesinlikle katılıyorum.Bu mübarek hayvanlar çiçekte bulunan nektar boşa gidecekken arılar onu alıp mucize yiyecek olan BAL'a çeviriyorlar.Bundan daha güzel birşey olabilir mi ki.. Bugün 15 arıdan 9'unu çamlıhemşin ilçesine götürdüm.Yazı ve fotoğrafları yarın yayınlayacağım.
    Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil